Styrketräna överkroppen

Det blir allt vanligare att tjejer styrketränar, det är inte längre något som bara killar gör. Styrketräning med hjälp av maskiner och lösa vikter kan ge varierad träning och man kan träna på ett sätt så att man inte får biffiga muskler som tjejer som regel vill undvika.

Under en vanligt träningsvecka så styrketränar jag två gånger, en dag överkropp och en dag ben. Nedan följer träningsmoment jag gör för överkropp.

Styrketräna överkroppen

    • Värm upp med hantlar, träna både biceps och triceps. Särskilt triceps råder bot på ”gäddhänget”.
    • Lyft en lös vikt över huvudet och tillbaka med nästintill raka armar. Gör 12 reps x 4.
    • Kör bänkpress i Smith-maskin eller fritt. Gör 12 reps x 4.

Bänkpress

  • Dra i kablar, jag varierar mellan att använda rep och kortare stång och tränar både biceps och triceps.

Intresserad av domänen Fitnessguiden.nu? Mer info här!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s